Natur, nærvær og gode venskaber er omdrejningspunktet

Naturen er omdrejningspunktet i Børnehaven Dragehaven. Vi er en naturinspireret institution og størstedelen af vores tid foregår udenfor i al slags vejr. Vi går hver dag på opdagelse, undersøger og fordyber os i naturen, sammen med børnene, og bruger naturen til at lære mange nye ting.

Bevægelse, øve sig i at færdes i trafikken, fælles oplevelse med vennerne og udforskning af årstiderne er formålene med vores ugentlige ture. På vores ture bruger vi for eksempel Børneskoven, Skalskoven og byens legepladser.

En norsk undersøgelse har vist, at børn der bruger meget tid udenfor er mindre syge, hvilket også er Dragehavens erfaring.

Få børn skaber god mulighed for tætte relationer mellem børn og voksne

Normeringen i Dragehaven er 33 børn, hvilket skaber plads til at se det enkelte barns behov. Det lille antal børn gør det ligeledes nemmere for barnet at overskue hverdagen.

Relationsarbejdet vægtes meget højt i Dragehaven. Det er vigtigt for os, at hele personalegruppen har en god relation til dit barn, så det kan føle sig tryg hele dagen.

Alle børn bliver mødt med omsorg i Dragehaven. Der er altid plads til et kram og trøstende og opmuntrende ord fra en nærværende voksen.

Anerkendende og omsorgsfulde voksne skaber trygge børn, hvilket giver grobund for læring og udvikling. I vil opleve, at de voksne lægger vægt på nærværet med dit barn og den positive omgangstone.

Vi arbejder i løbet af dagen i små grupper, der giver plads til at se det enkelte barn.